lördag 30 januari 2010

Alfa-Alfa groddar


Ikväll är det Robinson final! Själv hoppas jag att Mats kommer in i tävlingen igen. Annats måste Sanna vinna om jag ska välja någon av de 3 som är kvar, även om Jimmy spelat spelet genom pakter hit och dit och lyckats lite väl bra.

Över till mina groddar. Första gången jag gör detta själv, min mamma gjorde det ibland när jag var mindre. Får säga att jag lyckades bra för att vara första gången. Minns en gång när min mamma lät rädisfrö gro till groddar, blev mycket gott.

AlfaAlfa groddar

Detta behövs för groddning
Glasburk
Sil
Nylonstrumpa (som lock)
Frön
Vatten

Lägg fröna i glasburken skölj och låt sedan stå i vatten i ca 6h. Häll bort vattnet och skölj. Täck över och ställ mörkt. Låt gro 4-5 dagar, Skölj 2-3 gånger per dag. Avsluta med att ställa groddarna ljus så de får fin färg. Förvara i kylskåp 5-6dagar.


Svårare är det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar