torsdag 15 april 2010

Tysta leken?!?



Här har det varit tyst ett tag, för att blåsa liv i luckan igen blir det ett boktips! Tre sekunder av Roslund och Hellström var en delvis slukande historia men lite i segaste lagret för min smak. Det är farsinerande hur deras efterforkning om blandannat att det tar exakt 3 sekunder att dö i det läget som Hoffman står i, för att inte avslöja för mycket. Boken är självklart läsvärd, det är inte för inte den blev årets kriminalroman 2009!
En annan anledning till att det inte blivit några foton är att min kära kamera blev kvar hemmahemma sen sist jag var hemma, i helgen ska jag hemhem och hämta den övergivna kameran! Jag ska göra vad jag kan för att dra med mig solen norrut påvägen hem. Vi får se om jag kan lycks bryta trenden med dåligt väder. Här i söder är det iallafall strålande solsken. Första kulglassen åts idag vid hamnen och havet. Första strandpromenaden och letandet efter fina stenar gjordes i veckan, var självklart tvungen att känna på saltvattnet det var kallt. Som ni förstår är det lugnt i skolan, ett par reflektioner som ska in de närmaste veckorna. Går man bara 2h/v så finns det tid för annat. Så som solande och njutande i den underbara solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar